söndag, mars 23, 2008

annandag påsk.

18:40

vaknade vid halv nio av en pipande telefon. njöööt av att det var solsken utanför fönstret och det faktum att jag kunde somna om om jag bara ville. (vilket jag i och för sig inte ville, men ändå. alternativet kvarstod. :)) tassade upp och kikade in till mor som följde med ut på en helt underbar morgonpromenad med strålande solsken och kvittrande fåglar och allt som hör vårmorgonar till. hemma var det ljuvligt gott med frukost och sen gick jag och la mig i sängen och halvt-om-halvt sov en stund till. bara för att jag kunde. mjum. :D

runt tolvtiden vaknade jag till, drog på mig löparkläderna och sprang en runda. note - jag springer för fort. jag tänkte ta min vanliga brukar-ta-20-minuter-runda, och la på en bit till på den, för att vara ute i 30 minuter, men när jag kom hem hade det bara gått lite drygt 20 minuter likt förbaskat. ja, okej, jag är medveten om att jag inte bör klaga på att jag klarar samma sträcka på kortare tid, men... det kändes liksom lite snopet. jag sabbar oavsiktligt min egen träningsplanering. bra där? :P

apropå träning så är det för-försäsongsträning på G för mig nästa vecka. matchsäsongen är slut och nu är det en månads uppehåll med gemensamma träningar, för att sen dra igång med uppstartsmöte den 22/4. sen blir det massa fys och massa spring och inte lika mycket handboll. känns väldigt underligt att min matchsäsong sträckte sig till 3 matcher, men hey, inte så mycket att göra åt det. jag vet att det blir bättre nästa säsong. :) jag ska ägna den här månaden innan vi drar igång åt löpning och styrketräning. det blir 3 löppass i veckan, två långlöp (minst 30 min och -->) och sen ett mer intervallbetonad, med fokus på löpteknik och fart. två styrkepass i veckan med grundläggande fys&skadeförebyggande träning. rätt skönt att kunna utforma träningen lite som jag vill ett tag. :)

äntligen kommit igång med att skriva min avslutande uppgift i Livsstilkursen. inledning och metod hyfsat färdiga och ska pyssla lite med "tidigare forskning" ikväll och imorgon. må den kursen vara över snart så jag kan inrikta mig på kursen som kommer efter - träningslära. anatomi och humabiologi i långa banor - rena drömmen för en nörd som jag. :)

det snöar. det har snöat hela kvällen. tji fick man för att man glatt sig åt det härliga vädret med strålande sol två dagar i rad. nej, det var för trevlig.t nu kör vi på lite snöstorm i stället!
.....
himla Sverige.

1 kommentar:

Julia sa...

det är inte ens annandag påsk :P