tisdag, februari 05, 2008

seems like a joy surrender.

21:50

kommit hem från träningen som jag hade fullt med bomull i huvudet i början av, men som gick bättre och bättre ju längre tiden led och ju längre jag sprang. tejpade tummen efter faders rekommendationer och visst gick det helt okej, även om det gjorde ont vid vissa rörelser. faran är egentligen inte att det gör ont, utan att jag har så mycket fokus på andra saker och massa andrenalin i kroppen och inte känner av HUR ont det gör förrän en-två timmar efter träningen slutat. det har ju hänt mer än en gång om jag säger så. :P men det känns fortfarande helt okej nu, så jag tror jag lyckades placera mig på någon bra nivå idag. :)

musik ur mina högtalare och jag dissade funkmusiken jag lyssnat på hela dagen idag och satte i "We are The Ark" i spelaren - det var ett bra tag sen. introt till "Joy surrender" och jag hade glömt hur det får mitt hjärta att vibrera. så det blir kvällens citat mina vänner.

"I was born to start a revolution
it would be my contribution
to a worldwide resurrection
I was born to start a million fires
the joy of mens' desires
was laid in my hand
But I was born a weak and worried thinker
with an eagerness to know myself
that throws it all away
'Cause all I can think of is:
-Love
And saturday
and how the golden road can seize to glare
Oh, man! What if I just don't give a damn?
-How wonderful!
But after all the worst can't be that bad
Oh, man...What if I knew how to say:
- Stop
- No
- Let go?"

Inga kommentarer: