tisdag, januari 29, 2008

she's a warrior.

22:25

nej, den här kvällen blev inte vad den kunde ha blivit. först pratade jag för länge i telefon (som i och för sig var så trevlig att jag glömde av tiden..) och upptäckte i panik att: "Min buss går om 10 minuter!" så jag fick hastigt slänga på luren, packa ihop saker och springa till bussen, vilket ledde till att jag glömde kortbyxorna hemma och fick träna i mjukslångbyxor --> helvetiskt varmt och svettigt. efter en halvtimme fick jag ont i knäet och inget mer spring för mig den träningen. bussarna går puckotider på kvällen så när jag skulle hem fick jag sitta och vänta en halvtimme i Partille centrum --> hungrig, trött och svettig. och det värsta - datasupportsnubben jag ringde förut vidhåller att jag ska skaffa Windows Update, och det har jag gjort nu, men jag kan inte installera det pga. för lite diskutrymme. och jag har försökt ta bort program som inte vill. nej, nu skiter jag i det här, nu väntar jag på att min nya dator ska komma. med lite tur kommer han imorgon. han ska heta Albin. inga mera Holger, nu är Holger-eran slut.

när jag faktiskt kom hem så insåg jag att jag råkat riva ner och panga ett par örhängen i i bråttomfarten på vägen ut och då kände jag mig liten och ledsen och bara tvärla mig i ren protest på golvet. där låg jag och pratade i telefonen tills det kändes bättre.

nu har jag duschat, fått mat i magen och lagat örhänget.
imorgon blir en bättre dag. jag vill att både onsdag och torsdag ska svischa förbi fort som sjutton så det blir fredag. Moratösen ska ta anteckningar åt mig på fredagsföreläsningen, så det är löst. bra. nu ska jag till sängs.

Inga kommentarer: