lördag, januari 05, 2008

morgonbrödbak.

10:48

lillebror har varit iväg på Tygrikesnatta (= natthandbollscup) och när han kom hem igen såg han mig vid köksbänken och undrade: "Syster, vad gör du?!" och jag upplyste honom snällt om att jag bakade bröd och han: "Men det är ju mitt i natten!". hehe^^ jag tycker just det meningsutbytet säger en hel del om både lillebror och mig. :)

ja, jag har ägnat morgonen åt att baka bröd --> då behöver jag inte köpa bröd när jag flyttar in, utan har eget att äta av. ett bröd är bakat (4 st hålkakor på rågsikt+lite grovt rågmjöl) ett bröd är i ungen (långpannebröd med vetekross) och mormor grahamstekakor ska jag göra en annan dag när jag har tid. strax är långpannebrödet ute ur ugnen, och då ska jag ge mig iväg på en löprunda. har inte så mycket till lust för det, för det är svinkallt ute och blåser halv orkan, men jag behöver det känner jag. helst hade jag velat tillbringa lite tid inne på ett varmt gym, men det har jag inte heller tid med. :P strykegymträningen har fått ligga lite back nu det senaste, det blir enklare så fort jag flyttar in eftersom det jag har tillgång till gym genom lägenheten.

nu piper ugnen. :)

Inga kommentarer: