lördag, januari 05, 2008

"I see a bad moon rising." (eller inte alls egentligen, men det är en bra låt. :))

13:28

jepp, jag klarade av löpningen ganska galant, om jag får säga det själv. :) (och jag har insett en sak. skit i regn, snö, kallt som sjutton, is och lera - det som är absolut jobbigast att springa i är kall motvind. burr!) inte för att det gick på nytt personlig rekord eller för att jag inte blev trött, men det kändes stabilt och bra. tekniken satt där den skulle, tempot var jämnt och trots att jag sprang utan knäskydd (inte meningen dock. jag kom på att jag glömt skyddet när jag kommit ut på gången, och då orkade jag inte vända tillbaka in. :P), på asfalt så ingen smärta inget ont. stabilt. härligt. :)

jag har fått upp bror ur sängen, lagade fjäskomelett till frukost åt honom (det är faktiskt inte bara fjäsk. dels är det för att han inte är hemma så ofta och för att jag saknar honom och för att jag tycker om att pyssla om de jag tycker om. :)) och han sitter nu och skissar på mitt träd som jag ska ha i alkoven. om det blir ens i närheten av hur det ser ut på skissen kommer jag för alltid dyrka marken under hans fötter för att han gör det här för mig. <3 när han är klar ska vi sticka och handla lite färg och penslar innan vi drar till lägenheten. :)

sablar, min vänstra handled gör tokont. målarskada misstänker jag. mamma skrattade åt mig och kallade mig "newbie" när jag sa det. hmm, föräldrar är lite väl snabba på att snappa upp nya ord ibland. :P tack och lov är det inte den högra. spela handboll med smärtande handled är inte det roligaste man kan göra. :P

nej, stoppa ngt i magen innan bror är klar.
vips ner i köket. :)

Inga kommentarer: