tisdag, december 25, 2007

juldagen.

14:02

på helt okänt sätt lyckades jag komma upp och följa med mormor, morfar och mamma till julottan imorse. bara mysigt och jag träffade M x 2. inte sett någon av dem på evigheter, så det var roligt. efter gudstjänsten så gjorde jag något som fick till och med mig att fundera över mitt mentala tillstånd - jag sprang hem. tog en lite omväg och var väl ute i ungefär en halvtimme. tro mig eller inte, men det var grymt skönt. jag nästan helt ensam ute (bortsett från några stackars hundägare), det regnade så smått och det var fortfarande mörkt. där knatade jag på i lagom takt med ny musik inladdad på Josefin och trivdes ganska bra. var lite orolig att mitt knä skulle bråka eftersom jag sprang på asfalt, men efter de inledande minutrarna gick det bara fint. kom hem dyblöt, slängde på mig lite torra kläder och satt i köket och åt macka innan jag stoppade huvudet i duschen och sen gick och la mig att sova i två timmar. lovely. :)

sedan 11 när jag vaknade har jag.. ehh. gått till affären, kommit hem och gjort saffranskaka, kikat på Paul Potts på TV och ätit mellanmål. farm&farf kommer och äter middag runt 15-tiden och ikväll ska jag ut och dansa järnet med Banana, (måste slå henne en pling vid närmre eftertanke, vi har inte planerat ngt alls förutom det. :P), stor bror, min ven i mitt ben (?) och så ska jag ringa Gabs också. och packa. det ska jag göra nu, fortsätta packa ner saker i lådor och väskor.

Inga kommentarer: