måndag, december 24, 2007

fairytale of Lindome/Billdal.

23:34

oj. idag är det julafton. jag sov till klockn 10, sen smet jag ut på morgonpromenix med julmusik inladdad på Josefin. dagen gick ganska fort - jag hjälpte mamma&mormor i köket, gick omkring och kramade folk sam plockade ner allting jag hade på väggarna i rummet. tro mig, det är en hel del och när jag stod och tittade på de jämförselsevis kala väggarna slog det mig - shit, jag ska verkligen flytta. lämna barndomsrummet och allt. en skrämmande och häftig känsla. sen kramade jag lite på pappa och forsatte packa. två-och-en-halvfull flyttlådor och en väska med kläder än så länge. ska fortsätta med det imorgon. runt halv två hoppade jag in i duschen --> klädde på mig och gjorde mig vacker(are. ;)) och sen åt vi jullunch. tomtegröt och skinkmackor. julklappsutdelning ínnan Kalle Anka, som tittades på med tillbehör av pepparkakor.

efter Kalle åkte vi till Billdal till kusiner och farmor&farfar. sedan dess har kvällen förlöpt här. massivt julbord med fem olika sortes sill, sillsallad, lax, kalvsylta, revbensspjäll, rödbetssallad, Janssons (som jag fortfarande inte tycker om.) osv osv osv. till maten --> julöl och efter det var jag rätt bra mätt. tack och lov väntade vi med efterrätten tills det värsta hade lagt sig. jag har suttit uppkurad i en soffa och läst Cosmopolitan (fick den imorse. hjärndöd tidningslitteratur om du frågar mig, men ibland är det underbart med något lättsmält som bara handlar om killar, kläder, skvaller och sex. :P), prövat att spela GuitarHero och allmänt umgåtts med släkt och familj.


bra dag. <3

Inga kommentarer: