onsdag, december 26, 2007

helkväll ute, ömma fötter och mellandagsrea.

19:38

igårkväll ute blev bara jag, Banana och hennes pojke. fick skjuts in av farm&far och lyckades efter lite tankeverksamhet och omkringvillande hitta hans lägenhet. satt där och drack öl och kikade lite på TV och surrade om ditt och datt tills klockan var runt 11. (jag har sjukt låg alkoholtolerans nu för tiden förresten. igår fick jag i mig en starköl och en gin-drink med en trea gin i mellan 20-->23 och då kände jag att himmel, nu blev jag lite virrig. jag tror det känns bra dock. kan inte komma på ngt som är bra med hög alkoholtrösekel.) då stack vi iväg till Avenyn och Deep där det fanns folk vi skulle träffa. i kön in stod Banana och jag och pratade glatt om allt mellan himmel och jord och dans i synnerhet och jag funderade högt: "Jag skulle vilja träffa Funkläraren ute ikväll, det vore kul!" och vem tror ni vi springer på när vi kommit in och går på toaletten första gången? Jepp, helt rätt, där var hon. vi sprang på varandra flera gånger under kvällen, very nice indeed. :) vi träffade dem vi kom dit för att möta och jag började prata med en av killarna vars flickvän spelar i Heid i elitserien i handboll och allting var väl bra och trevligt (jag menar, prata med nya människor är ju kul) ungefär tills den punkten där han började tala om för mig hur jag skulle träna/tänka/placera och uppföra mig på plan för att få lägen. (till saken hör att jag spelat handboll sen jag gick i femman och han spelar inte handboll. alls.) trots detta var jag mycket artig och nickade och log och han menade säkert väl, men jösses.

resten av kvällen... tja. vi dansade. vi dansade nästan hela tiden och jättemycket endast med avbrott för toapauser, vattenpauser och andningspauser. tråkigt nog var det riktigt kass musik ibland, men överlag helt okej. med bra sällskap så går det mesta. :) jag kom hem med kvart över tre-tåget (efter att nästan ha gått iväg från Deep med min plånbok i Bananas handväska...) och hela vägen hem fick jag avnjuta högljudda gräl mellan nyblivna 18-åringar som var fulla och bråkade. två flickor som började skrika åt varandra och när tåget stannade hemma satt de och kramade varandra och grät. fick en nästan otvinglig impuls att gå fram till dem och säga: "Här, näsduk, torka tårarna. Så hemsk är det nog inte som det känns. Nu tycker jag ni tar och väntar med det här tills imorgon. Ni är trötta och fulla bägge två och det blir inget bra av att bråka på fyllan, ni säger bara saker ni ångrar. Ring varandra imorgon istället." men det gjorde jag inte. jag tror inte det hade uppskattats. väl hemma åt jag lite nattmat, duschade, borstade tänderna och hoppade i säng. somnade som en stock.

det var igår det. :) idag vaknade jag runt 9-tiden av väckarklockan (hell no att jag skulle vaknat av mig själv när jag somnade fyra natten innan) och ringde Banana som jag lovat att göra igår. fick mig upp ur sängen, ner och käkade frukost och bestämde med Banana att jag skulle hem till henne med 10:53-tåget. stoppade huvudet i duschen (blött hår + torr säng +sömn=mysko frisyr) och flätade sidorna så att håret skulle hålla sig ur vägen. hem till Banana, fick lunch och sen begav vi oss ut på stan. Banana gick ut hårt med att hitta ett par fina lackpumps, sen hittade vi varsin råsnygg skidjacka på Team Sportia och sen hände inget på ett tag. vi hittade Manu och kramade henne lite snabbt. lunchen intogs på Sweet Coffebar och jag åt min Birds (=grillad panini med mango chutney, kyckling och ost. ljuvlig) och efter det smällde jag till med att hitta tre par skor på Din Sko.





efter det hände det inte så mycket - bägge hittade varsitt nagellack, jag hittade ett armband och ett par trosor, Banana hittade present till en vän och foundationpuder, och jag avslutade allting med att hitta två par örhängen. sen var klockan fem, vi hade varit ute i och gått på stan i fem timmar och i alla fall mina fötter värkte. somnade på tåget hem, men hoppade av rätt ändå. hemma, middag och mannekänga för morföräldrar och föräldrar. visade min nyårsoutfit också, den är helt gorgeous, jag ser ut som en silvrig bakelse. :D

herregud, jag är så trött va. fötterna värker och det blir garanterat tidig sänggång för mig ikväll. :) imorgon är det matcher med småtjejerna och egen träning på kvällen, får försöka ladda om inför det. :P

Inga kommentarer: