söndag, december 23, 2007

dan före dopparedan.

21:58

klockan åtta imorse slog jag upp mina ljusblå till pipet från väckarklockan. upp kom jag och lyckades få med mig både mamma&mormor på morgonpromenix. hem och käka frukost och sen iväg till gymmet. sådär äckleseg och trött i kroppen när jag satt och halvsov med halsduken över ögonen i bussen. inser att det kommer när jag inte tränat på ett par dar, och det är också den segeheten som gör att man inbillar sig att man inte orkar träna. pff. väl inne i gymmet, så fort jag hade ställt mig på crosstrainern och kört igång med uppvärmning så sjöng det av endorfiner i hela kroppen. mmmm. träning. lyfta vikter. mmmm. :) körde järnet i en timme och sen sprang jag till bussen. hemma igen trött, men en helt annan trötthet. :)

baka julklappsbröd, två stycken, och rörde ihop smeten som jag ska göra chokladtryffel av lite senare ikväll. middag med hela familjen innan jag fick skjuts av mamma till jobbet. på jobbet var det rena öken, jag skämtar inte. levde typ i exil borta vid min kassa och när det hade gått två timmat var jag helt redo att peta ut mina ögon med en gaffel bara för att få åka hem, alternativt sätta eld på något så att brandlarmet skulle gå. höll på att av tristess innan jag runt sex-tiden bytte kassa till en lite mer central sådan. då fick jag lite att göra. fick dessutom gå hem tidigare (jobbkvinna kommer till killen-bakom-migs kassa: "Vill nån av er sluta tidigare?" Killen-bakom-mig och jag sneglar på varandra. Jag: Vi kör sten-sax-påsa om det!" Han: "Är du säker?" Jag: "Ja, kom igen!" Jag vann. :)) och har nu ätit kvällsmat med familj. nygjord ungsgrilljerad skinka, kalvsylta, dopp i grytan och annat smått och gott. och öl. ljuvligt med en öl. :) sen rörde bror och jag ihop ett bröd till som nu står inne i ugnen och gräddar sig. nu ska jag plocka lite på mitt rum så det blir lite julfinare. :)

Inga kommentarer: