lördag, december 22, 2007

jullovsdag II.

22.27

idag blev inte heller som jag väntade mig. masade mig motvilligt upp och in till Göteborg med 07:53-pendeln, till Pomeline och hem igen med 09:15-pendeln. sen tänkte jag tillbringa lite lung tid hemma med att bland annat städa mitt rum (det är ju jul snart. fint och städat är bra då för att blidka ev. föräldrar.), men 09:51 ringer telefonen och det är Jobbet
Jobbet: "Hej, du, kan du komma in lite tidigare idag?"
Jag: "Ja, det kan jag väl, när ska jag komma då?"
Jobbet: "Ja, helst för en timme sen (lätt panik i rösten)"
visade sig vara en pojke som helt enkelt struntat i att dyka upp. jag slängde på mig jobbskjorta, snappade åt mig vattenflaska och linser och satt på tåget 10:00. jobbat i princip sen 10:30 --> 21:07. fuck aaaass. jag är helt död i huvudet, min mun värker av allt påtvingat leende och jag är urtrött på att vara klämkäck. OB. Tänk OOOB. jag får pengar för det där. det är skönt när lönen kommer. det var mitt fokus under hela dagen. kommer vara mitt fokus imorgon också.

åt middag med familjen+mormor&morfar när jag kom hem och fick lyckoflipp när jag kom in på mitt rum. för nån månad sen ringde jag till morfar (han är värsta old fashioned-handymannen. han kan fixa och snickra allt, I shit you not.) och önskade mig ett morfargjort skoställ. glömt av det mer eller mindre, men när jag kom in på mitt rum stod det på min säng. åh, det är så fiiint. och han har gjort det bara till miiiig. :D jag älskar saker som man får gjorda till sig. tanken på att någon lagt ner tid, arbete och tankekraft på att pyssla ihop något till mig får mig att tindra lyckligt inombords. jag övervägde till och med att sova med skostället inatt bara för att jag tycker om det så mycket. we'll see how I'll do with that. :P

imorgon ska jag träna. jag försöker få med mig stor bror, men i brist på sådan åker jag dit själv. trääääning. muskelarbete. gosh, abstinens.

Inga kommentarer: