fredag, december 28, 2007

början på helgen.

10:51

phew, påklädningen idag blev lite problematisk. mina UFObyxor hänger nere på torkställningen och jag ville verkligen ha dem idag. men inte så alltså. då ska jag hitta något annat som det känns som jag passar i idag = inte det lättaste visade det sig. känns ganska löjligt att ha en hel gaberob (jag är medveten om felstavningen, men så har jag stavat i åratal. :P) med kläder och ändå tänka: "Jag har inget att ha på mig!" det har jag nu i alla fall. lite baggy jeans, hallonrött linne, svart båtringad top över och röda benvärmare ovanpå jeansen. det känns finemang. :)

upp idag vid halv nio, käkade frukost, klädde på mig löparkläder (ungefär när jag började dra på mig byxorna uppe i mitt rum började det smattra regn ordentligt på gången utanför. det kändes rätt motigt då.) och tog 09:23-tåget till Kållered. sprang Kållered station --> hem. rätt lugnt tempo, mest fokus på att hålla jämnt tempo och tekniken. ska försöka förlägga mina längre rundor till ngt som inte är asfalt hädanefter, kände det i knäna&benhinnorna idag. men, skönt löppass, trots att det regnade ihållande strilande hela tiden. när man springer är man ju igång och håller sig varm, så kylan blir inget problem. och genomblöt.. ja. det är ju skönt att duscha efteråt i alla fall. :P

hade bra dröm inatt, vaknade glad och mys i hela kroppen. minns fortfarande brottstycken, länge sen jag mindes en dröm, ännu längre sen det var en dröm med någorlunda logisk innehåll. :P

nej, nu ska jag försöka packa tills Karlskronaresa.
tjing. :)

Inga kommentarer: