söndag, november 25, 2007

nattskriverier.

02:10

hemkommen efter typ lagfest med handbollstjejerna - de flesta tjejerna i B-laget och så jag och två andra. helt okej faktiskt. vi gick till Mingel efter att ha suttit hemma hos en av tjejerna, spelat lite spel och druckit öl (note to oneself: Guinness 3,5% är bara blaskig) och där inne var det vrålmycket folk. så, efter att ha blvit knuffad lite fram och tillbaka råkade min inre mätare, som vanligtvis står på "Jag har det rätt bra med mig själv", (ni vet, den som aldrig fungerar när man har mens.) göra en helomvändning och slog över till "AHHH! NÄRHET!". lyckligtvis var jag fortfarande vid mina sinnens fulla bruk och ägnade mig åt lite eftertänksamhet istället för att hångla upp första bästa människa jag raggade upp mot en vägg. frågan var om det var värt den stunden av (förrädiskt ljuvlig) närhet med någon annan som fanns till hands och luktade gott, och jag kom fram till att nej, det var det faktiskt inte. för att hångla upp en okänd människa behöver jag vara på ett rätt speciellt humör, och det var jag inte. så jag lät bli. den inre mätaren står fortfarande och väger åt det hållet, men jag t'nker ståndaktigt ignorera den. det känns bara inte värt det. nej, då kan jag hellre vänta.


jag känner mig vuxen och urtråkig med det här resonemanget, men så är det ju. nu ska jag sova istället.

Inga kommentarer: