lördag, november 24, 2007

nyvaken vintermorgon.

11:06

vaknat massa gånger nu på morgonen, vänt på mig och somnat om. alltså, verkligen hur skönt som helst när man kan göra sånt på morgonen. :) gick upp vid nio, 12 timmars sömn var ett tag sen. upptäckte att det var strålande solsken och frost ute och fick en obetvingad lust att gå ut. så jag gick ut, frost och kyla som bet i kinderna och örsnibbarna, rökmoln ur munnen. gick på grusvägen bredvid tågspåren och hoppade i alla vattenpölar som frusit till så det klingade sådär skönt som det gör när riktigt skör is går sönder. och där med solsljuset i ögonen och andedräkten som ett rök ur munnen så var det som något läktes. som ett lugn, det är inte så farligt, saker och ting kan inte vara så illa som det känns ibland när det finns såna här mornar när glädjen bara spritter i hela kroppen. efter varje bergochdalbanekurva neråt så kommer det en uppåt. jag har åkt neråt ett bra tag känns det som. nu är jag påväg uppåt. som en vändpunkt.


min lillebror är världens bästa. han kom ut nyvaken ur sitt rum med sitt blåa täcke virat runt sig, satte sig bredvid mig och la huvudet på min axel. <3


nu ska jag göra mig klar för träning med mina småflickor, och så egen träning efter det. kommer bli toppen. :)

Inga kommentarer: