torsdag, oktober 25, 2007

snälla-skjut-mig-föreläsning.

12:30

om tråkiga föreläsningar är straffet för något man gjort i ett tidigare liv så var jag Adolf Hitler. minst. föreläsningen tillförde inte något nytt alls och jag kunde lika gärna varit hemma och sovit till klockan tio istället. för att överhuvudtaget överleva föreläsningen har jag suttit och sms:at samt haft skrivblockskonversationer med Rosa. det blev ganska många till slut. det sista föreläsaren gjorde var att bläddra fram en bild, fråga: "Har ni pratat om det här förut?" och alla nickade och mumlade jakande och hon: "Vad bra, då ska jag bara gå igenom det lite kort." sen ytterligare blablabla om det här ämnet resterande tiden. vi SA ju att vi redan visste det?! HALLÅ?!
dagens skrivblockskonversation:
(föreläsaren berättar om hur hon brukar känna att hennes huvud kännas som en myrstack ibland, men det känns bättre efter att hon sprungit.)
A "... tycker fortfarande hon verkar myrstackig!"
J "kanske inte sprungit på länge?"
A "SPRING MER TANT!"

jag tänker inte ens låtsas vara tolerant. det var urtrist.

jag har fortfarande min vad hårt lindad. jag vet ganska lite om idrottsskador, och då går jag på det som pappa säger. mitt ben har vant sig av med att få syretillsatt blod under natten, men det utgör ett litet problem när jag ska gå i trappor eller gå någon längre sträcka. eller när jag sitter ner. syresatta muskler kan vara bra att ha, utan det --> kramp. men jag klarar mig rätt bra än så länge. :) igårkväll när jag skulle duscha blev en smula krångligt eftersom att blöta ner lindan inte var någon bra idé, så jag satte mig liksom i badkaret med enda benet utanför kanten och duschade. det var krångligt, obekvämt och inget jag rekommenderar. (föreställ dig inte den posen. den var inte smickrande. :P) men det fungerade. :)

jag pajade mina linser imorse. det var rätt dumt, speciellt med tanke på att jag inte har med mina glasögon. huvudvärk, hallå.

1 kommentar:

Gabriella sa...

Mys =)
Hurru, du kommer väl förresten på mitt kalas på fredag nästa vecka va? Going away party =)
Kissen babe!
(Don't be a fool, stay in school) =D