onsdag, oktober 10, 2007

är det något jag är villig att lägga pengar på är det bra skor.

15:58

jag fick köra bil till Kungsmässan och lämna av mig själv där innan resterande delen av bilsällskapet begav sig till Willys för att handla mat. jag gick till Stadium för att leta skor. jag hittade skor att pröva, nämligen likadana skor som jag har nu, ett par silvergrå och röda Asics Embrace. de bästa inneskorna jag någonsin haft, de första som inte gått sönder utan istället blivit utslitna. halleluja. :) bad i alla fall om att få pröva dem, men det var något som inte kändes helt hundra, så jag sa att jag skulle fundera på saken och gick till Intersport istället. där hade de också Asics (och en himla massa andra skor med, men jag visste ju vad jag ville ha i första hand.) så jag bad att få prova och visst, det gick bra. ett par var för små, så jag fick gå över till herrstorlekar. spela roll, jag har stora fötter. nästa par jag provade fick mig nästan att spontant brista ut i glädjesång, jag lovar. bad för säkerhets skull att på prova ett par Puma Accelerate III för att få något att jämföra med, men icke. testsprang lite på ett löpband med bägge skorna för att verkligen känna in, men det kändes bara mer och mer rätt. nu är jag 900 spänn fattigare men ett par underbara skor rikare. lyckotjut. :D

1 kommentar:

Louice sa...

Konstigt att vi inte såg varandra idag.. Jag var också på Kungsmässan runt den tiden idag. Weird.
Jag hade i alla fall INTE sett ditt skriveri på min blogg så jag kunde ju inte veta att du skulle vara där och att du ville träffas och fika :( Fasiken! >.<
Men imorgon?
Eller nån annan dag?
Jag vill jättegärna.
Bara kramas lite och dricka kaffe?