onsdag, oktober 10, 2007

kaffepaus.

13:06

mitt rum är betydligt mer städat nu när de flesta kläderna är borta. jag gjorde ett riktigt fynd dessutom och hittade mina Aranäsbyxor i väskan med kläder som jag hade med mig till Falla. vad som inte var fullt lika glädjande var att kläderna var fuktiga (jag hade ju tränat i dem sist jag använde dem) och fuktiga kläder i en någorlund varm miljö liggande i över en vecka... ni fattar vart jag vill komma va? de luktade skunk. okej, svett i all ära, det luktar inte alltid rosor, men de kläderna luktade som ett dött djur, jag skämtar inte. insåg att jag inte med någon som helst ärbarhet i kroppen skulle kunna lägga dem i tvättkorgen, så nu hänger de ute på balkongen i ett vilt försök att vädra bort lite av den döda-djur-stanken.

mormor och morfar ärhär nu. vi hardruckit kaffe och sitter nere runt bordet och pratar. jag blir glad när de kommer hit. mormor som är rund och mjuk som en kanelbulle och morfar som är värsta handy-mannen och kan fixa vadsomhelst med en verktygslåda.

ingenhöstsol idag, utan tjockt grått molntäcke över hela himmelen. jag är slemmig i halsen, men i och med att jag har haft totalt utebliven mensvärk ärjag lycklig ändå (jag kom på varför jag uppförde mig som en femtonårig snorunge med agressionproblem - PMS. hur är det möjligt att så totalt förtränga det varje månad?) jag behöver köpa nya handbollsskor, men vet inte om jag ska försöka hinna med det idag. hade varit skönt though, de jag har nu är så blankslitna under att det inte finns något grepp i dem längre. fattas bara att jag halkar och vrickar mig.

Inga kommentarer: