fredag, oktober 05, 2007

gimme the light.

16:31

jag somnade som en sten igårkväll efter att ha legat vaken och stirrat lite i Mikkis tak. vaknade halv sju av att hennes mobil ringde, men den slogs rask av och jag somnade om. vaknade sen innan min egen telfon ringde, övertygad om att den hade kaputtat sig under natten och jag hade försovit mig. det hade jag inte. sen kunde jag inte somna om för att det var folk på byggnadsställningar utanför Mikkis öppna fönster som bankade på metall. inte innan klockan åtta på morgonen, snälla. >.< (på morgonen ska man bli väckt av väckarklockan, eller om det är helg ska man inte bli väckt av något alls, utan sova tills man vaknar. eller möjligtvis om man har en älskning som kan väcka en som en älskling brukar göra, det går också bra. men det har ju inte jag, så jag sover.) masade mig väl i alla fall upp, och med minsta möjliga marginal för vad som kan anses som acceptabel klädstil (läs: fula svarta mjukisbyxor och grått linne.) knallade jag till skolan. olyckligtvis hade jag glöm av att ta med mig långärmad tröja, så jag fick vackert gå med bara armar eftersom jag hade varit smart nog att ta dunväst på mig. det var kallt. burr.

i skolan satt jag och lyssnade om immunologi fram till klockan kvart i ett, då vi blev ivägsläppta. föreläsarinnan hade vi aldrig haft förut, utan Claes hade haft den kursen innan henne. hon såg rädd ut, och hon lät rädd och rörde ihop saker. hon ville ha lite respons efter lektionen och jag fick en nästan obetvinglig lust att skriva: "Lugna ner dig, vi bits inte!" på en lapp, men det gjorde jag inte. det hade varit lite väl uppnosigt och det är inte det lättaste att hålla något för första gången. jag förstod det mesta tror jag. ge mig ett par gånger att läsa igenom mina anteckningar så har jag säkert ett bra hum om immunförsvaret. minns jag rätt så relaterade jag vissa celler i immunförsvaret som granatkastande terrorister. :P

efter att ha ätit lunch åkte jag iväg till Fysiken. jag hade tänkt köra ett gympass, men solen sken och himlen var blå och vinden var ljum, så jag började med att snöra på mig löparskorna och springa några varv runt slingan de har där som uppvärmning. ljuvligt. :) sen gick jag in och bestämde mig för att skona mina stackars ben som fick tillräckligt med stryk igår på träningen. nu är jag är stel och har ont i sidorna på magen, ryggslutet, benen och lite i bröstmusklerna. trääääning. <3

min bror flyttar imorgon. han verkar så sprudlande glad och lycklig och jag är tokglad för hans skull (för att inte nämna några smulor avundsjud för hans fina lägenhet och för att han slipper lillebror, men det hör inte hit. :P) och jag kommer sakna honom. tappar liksom min vettigaste källa till konversationer i huset, men förhoppningsvis så hittar jag eget hus snart jag också. hoppas jag. innerligen.

(kan inte internetuppkopplingar fungera snart? jag saknar mina mail.)


Julia ringde nyss, och hon och jag lika glada&uppsluppna på samma våglängd bestämde oss för att ge oss ut på after work och lite dåligheter ikväll. tjoho. :D

Inga kommentarer: