måndag, oktober 22, 2007

akta er för den rabiata kost-och friskvårdaren.

16:53

idag har jag haft den i särsklass tråkigaste föreläsningsdagen på väldigt länge. okej för att följa ett manus, men lagom roligt att sitta på föreläsning där föreläsaren i princip bara läser upp det som står på PowerPointen. lägg ut det på kursportalen, jag är läskunnig tack.
skrivblocksdialog angående föreläsaren den sista timmen:
J "Hon är ganska "gullig", men inte särskilt karismatisk..."
A "Söt men torr."
J "Vitt vin?"
A "Näää... sur saft!"

hå hå ja ja. man roar sig bäst man kan. :P


jag har dessutom varit latent uppretad för den förbannade fjantiga antioxidantmätningen jag gjorde igår och som hela mitt lag också gjort. och herrlaget. vad fan, lägg pengarna på något vettigt istället?! Rosa fick sitta och lyssna på när jag spydde galla över det på lunchen, men det gjorde henne inget. men jag har faktiskt gjort mer än bara gå omkring och vara sur - jag ringde till den i klubben jag har mest tilltro till och litar på och pratade med honom. jag hoppas jag inte lät för rabiat, det finns viss risk för det när jag kommer upp i varv. jag försökte förklara att man inte kan säga något om någons hälsa genom att mäta antioxidanttätheten i en yttepytteliten del av handflatan (jag vet inte ens om det går alls.) genom att säga: "Om jag gjorde en biopsi på din hud och därifrån sa mig kunna utmäta andel kroppsfett på dig?" och han svarade: "Men det går ju inte!" och jag pep: "Det gör inte det andra heller!!!"
phew. det kanske kan verka överdrivet, men att det de påstår är för mig som att.. som att någon skulle sälja budskapet: "Det hänger bara på talang!" i elitidrottsvärlden. eller ha en utställning på ett bibliotek om att vi borde filmatisera allting och skrota böckerna. det här ligget mig varmt om hjärtat, det här är viktigt för mig.

men jag tror inte han tyckte jag var fånig. han sa åt mig att komma ner någon dag när jag är ledig så vi kunde prata mer om saken. :)


nu ska jag äta mat. :)

Inga kommentarer: