måndag, september 17, 2007

självpåfrestande.

18:12

just nu känner jag att jag är en dum idiot som skjuter upp saker i det oändliga ett bra tag, för när jag kommer hem tog jag mig i kragen (efter att jag ätit mat, värmt kaffe och pratat med lillebror, närmare bestämt) och skrev rent uppgiften jag har i grupparbetet om den grundläggande teorin i Theory Of Planned Behavior. det är inte det att den är särskilt svårt, det är bara det att det är tråååkigt och jag har inte haft självdisciplin nog att sparka mig själv i rumpan och bara göra det. till nu i eftermiddag då. well, det tog en timme, om ens det. tänk vad mycket ångest över hur lat jag är jag hade kunnat bespara mig om jag hade gjort det någon av de gånger förra veckan som jag faktiskt planerat att göra det istället för att skjuta upp det till sista dagen?
gud, jag påfrestar mig själv ibland.

nu håller jag på att skriva ut min artikel som jag hittade förra veckan som jag inte kom åt hemmifrån så jag fick be min handledare om hjälp att hitta och komma åt den idag så jag har en chans att läsa den och skriva något vettigt om den innan det ska lämans in. fina grejer. fast jag tänker inte läsa den nu. nu ska jag istället ner och fixa lite mat till min hungriga mage, sen ska jag se på ett avsnitt av "Grey's Anatomy", för det tycker jag att jag har förtjänat. ;)

Inga kommentarer: