tisdag, september 18, 2007

dagen började regnigt men nu är det solskenstisdag.

12:50

igår när jag kom hem, efter första 2-timmars-handbollsträningen som jag haft på över en vecka, värmde jag mat, gick in satte mig hos pappa i vardagsrummet och började gråta av ren utmatting. åt upp maten och satt sen lutad mot pappa som ett viljelöst kolli och tittade på TV. lite lätt slukörd med andra ord. när jag, efter typ en timme, återigen var lugn och hade samlat lite ork till att röra på mig, gick jag upp, duschade och sov.

idag har jag varit i skolan och gjort grupparbete, riktigt angenäm upplevelse. bra grupp. :) jag har ett plåster på handleden som det ut som hej-jag-skar-mig-igår-och-vill-inte-att-det-ska-synas, men det är bara ett rivsår från träningen igår. efter att ha kommit åt det upprepade gånger under frukost och tänkt varje gång: "AJ!, vad i hela.. just det ja, rivsår." så plåstrade jag om mig. plåster på pekfingertoppen också, efter att ha försök hugga av mig fingret när jag skar melon för några dagar sen. varför skär man sig nästan alltid i fingertopparna? plåster sitter ju inte kvar! onödigt.

jag har fått ett par vinterstövlar av farmor. jag ska hem och sätta skoblock i dem så jag slipper skavsår. det är jättebra, faktiskt gått i tankar på att köpa vinterskor ett tag nu. vilker påminner mig om att jag måste köpa nya inneskor. damn it, ungefär 1000 kr, adjöss.

läste en underbar blogg idag, den som är min mentala motsvarighet till att köpa ett par skor om dagen. (den ligger som länk här intill för er intresserade. -->) hittade även citatet: "I väntan på den rätta kan man ju roa sig med alla dem som är fel." kan tyckas vara en smula slampigt uttryck, men man får ta det med en nypa salt, för det stämmer ju faktiskt. och tänkt vad tråkigt livet hade varit annat. (för att inte tala om den enorma sexuella frustrationen. nej, nu påminde jag mig själv, hade precis lyckats förtränga det igen. daaamn it.)

ikväll, ikväll tror jag att jag ska ner och kika på när tjejerna spelar mot Mölndal. jag har gett mig själv träningsförbud idag för att vara förståndigt och köra igång lite lugnt istället för min sedvanliga rivstart. jag är urdålig på att starta lugnt, så jag övar. :)

Inga kommentarer: