tisdag, september 25, 2007

mitt i en höstgrå tisdag.

14:11

jag har spenderat hela dagen med att sitta och lyssna på redovisningar om social cognition models. nu är det ingenting mer som gäller än att plugga till tentan om exakt en vecka och jag behöver gå till en bokhandel och köpa en bok om motiverande samtal för typ 200 spänn. jag skulle så mycket hellre spendera de pengarna på något roligare. typ sushi. eller kaffe. jag skulle nog till och med hellre lägga dem på mitt månatliga busskort (which reminds me att jag måste köpa ett nytt igen snart. 500 spänn till åt skogen. kollektivtrafik.)

MEN en väldigt trevlig och positiv sak med idag är att idag är första gången på nästan två veckor som jag vaknat upp utan att ha det minsta ont i halsen. inte för att ta ut saker och ting i förskott, men halleluja! det är ganska trevligt att kunna svälja utan att det sticker till. det innebär att om saker och ting går som jag vill (snällasnällajättesnälla) så borde jag kunna träna handboll imorgon. det vore roligt. det vore till och med väldigt roligt. well, let's hope.

nu ska jag gå och köpa den ickeönskansvärda boken.

Inga kommentarer: