tisdag, september 25, 2007

girl, you got the perfect style.

22:02

jag åkte iväg till Fysiken och haffade Sanna efter hennes pass. först undrade hon vart jag tagit vägen och jag fick förklara att jag har ägnat de senaste veckorna åt att vara förkyld med ont i halsen, men att jag idag är bättre och förhoppningsvis komemr nästa tisdag. Lollo hade tdyligen också varit sjuk och uppriktigt sagt skitsur. nåja. efter lite inledande svammel fick hon dikten som är inspirerad av henne och hon blev glad. hon blev jätteglad och jag fick en härligt svettig kram och hon och svor och upprepade samma mening flera gånger och lyste med hela ansiktet. då kände jag att: "Yes, det var det här som var meningen." och jag är lika glad jag med för att hon tyckte om den.

jag känner mig liten ibland, jag menar, jag är bara 20 år, men både Sanna&Lollo behandlar mig som jag är vuxen. och jag tycker om det. det känns bra, det gör det, och jag ville så gärna ge henne något tillbaka. handbollen är underbar, jag älskar handboll, men det är inte bara skoj&lek, det är allvar i det också. handboll är något jag verkligen vill satsa på. men dansen. funk, ragga, afrodans och snart dansaerobic... det är bara roligt. det spelar ingen roll för mig att det är kondition, smidighet och koordination jag tränar, jag gör det bara för den enorma endofinkicken av att dansa och ha kul. och jag har förändrats, från att knappt våga titta på mig själv i spegeln när jag dansade till att ge mig själv det bredaste leende jag kan åstadkomma. en stor dos självförtroende och självmedvetenhet om mig själv och min kropp. och glädje, en otrolig glädje. det ville jag ge tillbaka till henne, för att hon ger av sig själv så otroligt. Sanna rocks!

och det gjorde jag, lite i alla fall.
och det känns bra. :)

Inga kommentarer: