onsdag, september 26, 2007

jag skiter i barnen i Afrika.

14:10

Yes, vart på vårdcentralen och vad? Nej, ingen halsfluss, inget svullet, ingen röd hals, ingen körtelfeber, bara ett konstaterande om att: "Du har fått ett förkylingsvirus, det finns inget at göra, bara vänta. Det kan ta lite tid sånt här." Nehe? Nehe, verkligen alltså? Den diagnosen hade jag kunnat ställa själv. Jag har väntat i två veckor, tack, jag vet att det kan ta tid. Det tar inget annat än tid. Det äter tid. Efter den konsultionen satte jag mig i trappan utanför och lipade.


Det är inte så mycket själva träningen, okej? Det handlar om att jag vill kunna göra sånt som jag verkligen tycker om - spela handboll, dansa, träna på gymmet, ta en löptur. Tänk dig en hobby du har som du gör varje dag och älskar varje sekund av det, och sen vips! får du inte göra det längre och du vet inte när du får göra det igen. Du vet bara att "du får vänta lite".


Nej, jag har ingen motivation till att försöka hålla humöret uppe. Nu ska jag deppa ihop på en säng under obestämd tid.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

nemen, så ska du ju inte ha det... tur att du ska komma hit å leka med mig å manu imon... då får vi chansen att piga upp dig! :)