fredag, augusti 24, 2007

ljudet av ett hjärta, lugnande hjärtslag, och fingrar i mitt hår.

23:41

igår jobbade jag hemma hos farmor&farfar och rättade ritningar och grejer. efter lite övertalning så åkte pappa och jag motorcykel dit och även motorcykel hem. det spelade ingen roll att det regnade och pappa gasade på till 120 på en 70-väg och jag kunde inte låta bli att skratta högt av förtjusning. väl hemma åt jag mat och sen hem till Bus en stund och sen hem igen för att kolla på film med Jesper. hade ganska höga förväntningar på filmen (21 gram) som tråkigt nog blev gruvligt svikna. alltså, det var ingen dålig film, det vara bara det att den inte var lika bra som jag trott att den skulle vara. bleeh. tur att jag hade bra sällskap i alla fall (även fast sällskapet delvis hostade sig genom hela filmen och trots det fortsatte bedyra: "Men jag är inte sjuk!" ;)) sen kvällmacka med te och sitta och skratta vid köksbordet och godnattkram och jag gick upp och la mig och somnade, alldeles glad och lugn i hela kroppen.

samma känsla ikväll efter att ha promenerat med Bus i Bunketorp, badat i sjön som finns där (och jag fnissade massor när jag hade först dykt i och sen stod med vatten upp till midjan och väntade på Bus som sakta gick i och pep om hur kallt det var och att hon inte ville att slemmiga fiskar skulle simma på henne. huuur bra som helst!) och sen prata allvarliga saker. eller mer saker som jag tänker på som jag inte vet som hon hjälper mig att få rätsida på. och jag är inte rädd att säga eller låta dum eller nåt. tryggt. hem till mig i bil och vi hamnade med varandras huvud i knäet i omgång och trassla in fingrar i håret samtidigt som andra delen av "Pride and prejudice" gick på TV:n.

nu är det natt, jag har borstat ut mitt ovanligt trassliga hår och borstat tänderna. och hängt upp gardinstång och plockat undan lite kläder. strax sova. natti.

Inga kommentarer: