måndag, augusti 13, 2007

jag vill.

22:56

handbollsträningen idag och massa jävla knäont och jag stod mest och kastade pappas med.handboll hårt i en tjockmatta och kände hur agressiviteten tilltog mer och mer. när träningen var slut och jag hade småjoggat till stationen och väntade på tåget hade jag en aura av tilltala-mig-och-du-dör-en-plågsam-död omkring mig á la galen massmördare. när jag kom hem svor jag bara när mina föräldrar frågade hur det hade varit och när pappa kom ut i köket började jag gråta av ren och skär uppgivenhet och tätt tryckt intill honom i varm pappakram och snyftade. jag är bara så satans trött på att vara tålmodig och mogen och "det tar tid sånt här." och "det är bara att ta det lite lugnt." jag vill inte ta det lugnt, jag vill kunna vara med på hela träningarna, springa tills jag nästan spyr, inte kunna höra något annat än mina egna flämtande andetag och blodet som susar i öronen och mitt dunkande hjärta som håller på att hoppa ut genom revbenen. jag vill ha så mycket träningsvärk och mjölksyra i benen så att jag knappt kan gå. fan.

Inga kommentarer: