onsdag, augusti 01, 2007

jag tror jag håller på att bli vuxen.

17:54

jag la mig på soffan och läste, samtidigt som jag hade droppat de där dropparna i örat som ska hjälpa mot inflammationen, och klockan var 15:58. sen låg jag på sidan och läste i tjugo minuter. efter det sneglar jag mot klockan, 16:18, och känner att det kurrar lite i magen. "Äsch, det är inte så mycket kvar av boken, jag ska bara läsa färdigt först." tänker jag och nästa gång jag tittar på klockan är den 17:50. vart tar tiden vägen när jag läser böcker egentligen?!
jag älskar det. :)

som nämnt precis läst ut min bok, "En oväntad semester". jag tycker om böcker som jag får insikter av, som gör att en polett ramlar ner med ett högt, klirrande ljud. och en sak förstod jag idag, uppkrupen på soffan, ignorerande träsmak i baken, jag vet varför jag för det mesta inte längre känner för att bli uppraggad och upphångla av någon okänd människa på krogen på helgerna - jag behöver inte den bekräftelsen. missförstå mig rätt, visst är det trevligt att få bekräftat av andra att jag är attraktiv, men det finns en otroligt stor skillnad nu. jag behöver det inte. inte som förut när jag var singel och kvällen kändes lite misslyckad om jag inte hade hånglat med någon. jag vet själv att jag är attraktiv. söt, gullig, snygg, sexig sometimes, pick one. jag kan säga det till mig själv och jag kan tro på mig själv när jag säger det. jag har respekt för mig själv, att inte sätta mig i såna situationer som kräver att jag godkänns av andra. självkänsla, jag känner mig själv bättre nu. nu är jag hellre ensam än med någon halvhjärtat. jag har ett visst mått grundläggande självförtroende.

herregud.
jag tror jag håller på att bli vuxen.

Inga kommentarer: