måndag, juli 16, 2007

irritationsbubbel.

12.41

jag måste bara utgjuta lite irritation.
jag fick just ett mail på ett av de communityn jag är medlem på, och nu ska jag åter ge hela mailet. det stod följande:
";)"
det var det hela. jag förstår verkligen inte hur man är funtad i skallen om det enda man får ur sig när man vill skriva till någon är en smiley. det känns ju knappast som jag skulle kunna ha innehållsrika, intressanta samtal med någon som bara kan få ur en smiley från tangentbordet för att fånga min uppmärksamhet. jag medger att det inte är det mest orginella mailet om man skriver: "Hej! Hur mår du?", men det visar i alla fall på en högre grad av intrelligens än ovan angivna. och jo, man skulle även kunna hävda att killen ifråga visst har fått min uppmärksamhet genom att uttrycka sig såsom han gjorde (jag bloggar ju om honom ffs.) men jag skulle inte kalla det positiv uppmärksamhet, snarare att han på mindre än fem sekunder blank lyckats bli idiotförklarad. nu får den här snubben stå syndabock för alla idiotiska och intetsägande mail jag har fått genom tiderna. det finns få saker som är så.. såå.. - avtändade är nog ordet jag letar efter - än folk som inte ens har lite förmåga att konversera. jo, förresten, lägg till felstavningar. jag fick ett mail som innehöll ordet "jäte tröt" igår och höll på att storkna.

phew. nu känns det bättre. :)

Inga kommentarer: