måndag, juni 18, 2007

still on my brain, maybe you're the sunlight.

09:48

jag hade ett samtal med två vänner för någon helg sen, behandlade ämnet sex. först diskuterade jag och min tjejkompis lite om nämnda ämne, och sen kom jag på en sak jag undrat väldigt länge och frågade den andre(en kille, kan jag ju lägga till för enkelhetes skull) om killar diskuterar sex på samma sätt som tjejer gör. (vi hade ju suttit bredvid honom och diskuterat, så han hade förhoppningsvis åtminstonde ett hum om hur tjejer diskuterade sex.) svaret jag fick var att enligt hans erfarenheter, så "nej. killar diskuterar inte så mycket, de skryter mest." och hum? jag har haft det där svaret i bakhuvudet ända sen dess, och hur skrämmande det än låter så tror jag faktiskt att det stämmer. absolut inte på alla killar, men det övergripande intrycket jag får är ändå att det stämmer. as mention, a bit scary is my opinion. å andra sidan finns det säkert en hel del tjejer som också gör så, det vore oerhört hycklande att påstå att endast killar är svin som bara ser tjejer som objekt och skryter. ja. så det gör jag inte.
ah, jag vet inte, just a reflection.

en annan sak som surrat runt i mitt huvud ett tag nu är alla små konstiga grejer man gör, som ingen egentligen lägger märke till. nu menar jag inte såna saker som tvångstankar, typ snurra tre varv innan man går uppför en trappa, utan småsaker. saker som andra kanske inte ens skulle tycka vara särskilt konstigt, utan bara rynka på ögonbrynen åt en gång och sen glömma bort. börjar jag tänka på det så kommer jag på jättemånga lustiga saker jag gör. jag äter upp hela äpplet (utom skaftet och flugan), får jag kärnor i apelsiner orkar jag för det mesta inte spotta ut dem utan äter dem också och jag dansar när jag står och väntar på buss/tåg om jag har musik i öronen. inga jättekonstiga grejer, bara lite smålustigt. :)

min bror graderade sig i sin taekwondo igår. nu har han gult bälte och skulle äga er alla om ni försökte släpa in honom i en mörk gränd och stjäla hans handväska. oh hell yeah. ;)

jag har typ ingenting planerat idag. träning ikväll, men det är ikväll och inte förrän 18:30. om solen kunde komma fram skulle jag vilja lapa lite sol och lata mig. jag ska annars undersöka om brors kamera befinner sig hemma och ev. bege mig ut och ta lite bilder till Bacchusdikten. hum, jag vill boka in en dag med Bus och kamera och bege oss till vattenfallet i Bunketorp också. jag behöver tvätta håret, men det känns så meningslöst at blöta ner sig när jag ändå måste göra det ikväll igen efter träningen. hade jag haft kvar inlinesen hade jag åkt en tur, men det har jag ju inte. pappa har i och för sig ett par inlines, men storlek 44 känns lite för stort.

Inga kommentarer: