måndag, juni 04, 2007

sommarlovsdag.

23:29

idag har gått i en alldeles lagom takt faktiskt. jag har gjort något jag länge längtat efter - jag har jobbat med min bok och det har varit roligt och blivit jättebra. kreativitet, tjoho. :) kvällen har spenderats i Kungsbacka på en gräsplan görandes friidrottsövningar. det var fruktansvärt kvavt ute, och allt jag ville var att det skulle börja regna, men icke. efter varje övning som ökade andingen så den låg över det normala så flämtade jag efter luft i en stil á la döende asmatiker. men det var roligt ändå. mina benhinnor märkte tydligen av hoten att bli utskällda och uppförde sig riktigt bra, bara sista övningen jag inte kunde vara med på. då körde jag fys istället, med Sandras barn mycket nyfiket tittandes på mig.

hemma igen fixade jag mat till mig och under vändan till frysen för att hämta grönsaker så lyckades jag ha av gummibandet som sitter på påsen med ärtor. orkade inte ens tänka på att gå in och hämta ett nytt, så efter lite pillande hade jag knutit om påsen med det trasiga gummibandet och gjort en rosett. det kommer inte hålla för fem öre. :P

jag har börjat fundera på om jag har snygga ben. Manu hävdar det och tycker jag ska sluta ha leggings/byxor under mina kjolar/klänningar. men hmm. jag är inte riktigt säker. muskulösa ben kan jag gå med på (tro fan det. det borde de verkligen vara, efter allt slit och tid jag lagt ner på dem.) men snygga ben? hmm igen. jag återkommer på temat när jag fått några argument för/emot eller bestämt mig.

idag har jag, förutom att jobba med min bok, även haft mailkonversation med en kille. efter en två-tre mail så märker jag att något stör mig, och efter tag kommer jag på vad det är - killen fnissar. i varje mail så skriver han "hihi" och en smiley efter nästan varje mening. killar brukar inte fnissa (jag känner bara en som gör det) och de brukar verkligen inte göra det i mailkonversationer, upprepade gånger. himmel, vart är världen påväg? :P


pappa ska nog hålla i våran fredagsträning. wohoo på hög nivå. :)

Inga kommentarer: