tisdag, juni 05, 2007

every day since I met you.

22:55

idag har varit en mycket varm dag. jag åkte in till stan med mamma, vackert iförd klänning, t-shirt och mammas grymt coola solbrillor, och höll på att få värmeslag på kuppen. men märk väl - jag klagar inte. jag bara konstaterar att det var varmt. mamma och jag gick till min skola, hämtade papper åt Mikkis och gick hem till Mikkis och lämnade papper och hämtade mina skolböcker som jag glömt kvar. Sen begav vi oss ner till Kompassen, till Avi&Lena och fixade studentpresent till mammas jobbarkompis son som tog studenten idag. (grattis Christoffer! :)) vi avslutade den synnerligen trevliga förmiddagen med att mamma shoppade ett par tröjor på H&M, och efter det lunch på Condeco. Jag åt mig igenom en helt underbar salladsbuffé med vanlig grönsallad, saffranscouscous med persilja, pastaskruvar med pesto, chilimarinerade kikärtor, alfalfagroddar och en bit bröd. herreminoj så gott. och så kaffe efter maten. myms big time. :D

hemma igen fixade jag ihop mat till mig innan jag skulle iväg till träningen, sen sen iväg. satt vid Hemköp som en annan lodis och väntade på Amelie i 20 minuter, hon handlade fika och vi begav oss till hallen. hallen visade sig ha total avsaknad av luftkonditionering och om jag tyckte det var kvavt ute igår på friidrotten, så var det inte i närheten av idag. jag tränade i linne. jag tränar i princip aldrig i linne. efter träningen var linnet lika torrt som om jag hade duschat. usch. fast det värsta var att stå med öppen mun och flämta efter luft och inte känna att det kom något syre ner i lungorna alls. leeeskigt. >.< men träningen var bra ändå. och pappa ska träna oss på fredag, bestämt och jag har fått nycklar till hallen. jippie yay. :D jag såg Louice på stationen när jag skulle hem, men hann inte kramas för bråttom med tåg&buss, men hon ringde sen och vi hade pratstund. me like. :)

mitt huvud attackerades av en mycket otrevlig huvudvärk för en halvtimme sen. jag försöker skrämma iväg den med vatten och ska sova bort den har jag tänkt. g'night.

Inga kommentarer: