fredag, juni 15, 2007

brother's quiz.

22:10

min bror tyckte jag skulle göra den här någon gång för way time sen, men då hade jag ingen lust. nu har jag lust. alltså - here it comes. :)

1. Turn on your music player and change the mode to shuffle.
2. Answer the questions with the song names. When you start on another question hit forward.
3. Fuska inte
4. Kommentera varje svar
5. Fuska inte



HOW ARE YOU FEELING TODAY?

Blood Thirsty Bastards - Dirty Pretty Things
(jag har alltså gått och gömt på några dolda aggressioner under dagen? hmm. eller så var de de aggressionerna jag fick utlopp för när jag pratade med Louice? ehum?)

WILL YOU GET FAR IN LIFE?
Night Train To Lorca - The Pogues
(det var ganska tydligt. jag kommer till Lorca. efter lite letande konstaterar jag att det är en stad i Spanien. där ser man. :))


HOW DO YOUR FRIENDS SEE YOU?

Sol, vind och vatten - Ted Gärdestad
(harmonisk kanske? eller en drömmare?)


WILL YOU GET MARRIED?

Emotional - Fibes, Oh, Fibes!
(har nåt med känslor att göra? fast hela låten handlar om en tjej som ringer efter sin kille och lämnar ett halvt hysteriskt svar på hans telefonsvarare, så jag kanske blir lämnad vid altaret? )


WHAT IS YOUR BEST FRIEND'S THEME SONG?

Nothing's gonna beat us this time - Fibes, Oh, Fibes!
(eh. nej. det är "Adios amigos" med Marit Bergman, men den här beskriver faktiskt oss ganska bra ändå. coolt. :))

WHAT IS THE STORY OF YOUR LIFE?
How did we change - Erik Segerstedt
(ja, jag har snygg-Erik på min spellista. och changes står jag ut med och ser tillbaka på med jämna mellanrum, så okej. :))


WHAT WAS (is) HIGH SCHOOL LIKE?

Sheepdog - Mando Diao
( allright, this make no sense at all. möjligtvis alla de "yeah yeah yeah!" som skriks då.)

HOW CAN YOU GET AHEAD IN LIFE?
In the silence when you're gone - Andersson&Gibson
(ska jag tolka det så känns det ju inte överdrivet positivt. :P)


WHAT IS THE BEST THING ABOUT YOUR FRIENDS?
Om tiden vill ifatt - Lars Winnerbäck
(jag antar att det står för att.. för att.. ehh. äh. <3 på er ändå, kan någon annan tolka det begripligt blir jag glad. :) )


WHAT IS IN STORE FOR THIS WEEKEND?

Talking to you - Jakob Sveistrup
(aha. min tolkning här är till och med vettig, men den kommer jag inte dela med mig av förrän helgen är slut. muhahaha. ;))


THE BEST THING TO DESCRIBE YOUR GRANDPARENTS?
Blue heaven - The Pogues
(gamla men still going strong kanske?)

HOW IS YOUR LIFE GOING?

Liar's paradise - Andersson&Gibson
(alltså, den här var faktiskt orättvist. my ass att jag är. nästa fråga!)


WHAT SONG WILL THEY PLAY AT YOUR FUNERAL?
Clean Town - Mando Diao
(har jag släppt en atombomb innan eller? :P)


HOW DOES THE WORLD SEE YOU?

The power is on - The Go! Team
(jamen, inte så pjåkigt beskrivet kan jag tänka mig. :))


WILL YOU HAVE A HAPPY LIFE?

Hon är min - GES
(uppenbarligen kommer jag leva lyckligt med min flickvän. :))

WHAT DO YOUR FRIENDS REALLY THINK OF YOU?
Everywhere I go - Janet Jackson
(att jag stalkar dem?)

DO PEOPLE SECRETLY LUST AFTER YOU?
Mr. Moon - Mando Diao
(det här är ju bara konstigt. :P)

HOW CAN I MAKE MYSELF HAPPY?

P.U.S.A - Mando Diao.
(genom att undvika USA, tror jag. förkortningen står för Post United State of America. fråga inte mig?)

WHAT SHOULD YOU DO WITH YOUR LIFE?
I won't say I'm in love - Disney, from Hercules
(men herregud vad meningslöst. jaha, jag ska uppenbarligen förneka sånt för resten av mitt liv.)

WILL YOU EVER HAVE CHILDREN?
Can't be so - Fibes, Oh, Fibes!
(JAG FUSKADE INTE! tydligen inte, alltså. det stämmer bra, just nu i alla fall. :))

WHAT SONG WOULD YOU STRIP TO?
One hour baby - Fibes, Oh, Fibes!
(whore anyone? :P)

IF A MAN IN A VAN OFFERED YOU CANDY, WHAT WOULD YOU DO?

She's so - Erik Segerstedt
(uppenbarligen kommer jag charma honom fullständigt. ;))

WHAT DOES YOUR MOM THINK OF YOU?
If I leave you - Mando Diao
(eh?)

WHAT IS YOUR DEEP DARK SECRET?
Godmorgon världen - Jimmy Jansson
(ja, det skulle väl vara att jag har Jimmy Jansson på min playlist då. skäms på mig. :P)


WHAT IS YOUR MORTAL ENEMY'S THEME SONG?

LDN - Lilly Allen
(seriöst. den här låten är klämkäck. creepy nog att någon ens vill ha den som theme song.)

WHAT IS YOUR PERSONALITY LIKE?
Lady Stardust - Lisa Miskovsky
(sometimes. jag har faktiskt bilder på mig, några år gamla, som är tagna ur "Lady Stardust-perspektiv. apropå ingenting.:))


där ser man. ^^

Inga kommentarer: