söndag, maj 06, 2007

uppblossande.

22:45

oj. jag är trött. jag hade jättemycket lust att skriva förut men bloggen har bara buggat ett tag så min lust är lite dämpad av huvudvärk och trötthet. jag har i alla fall varit i Stockholm och tittat på handboll. kändes måttligt weird att åka buss in i Stockholm, allt förknippades med Oskar, med det gick över ganska fort. skönt det. handboll hela dagen och pappas flickor tog SM-GULD, SM-GULD, SM-GUUULD! och alla var glada på banketten på kvällen (utom Skövdelagen som var en aning dämpade ett tag) och god mat och trevligt sällskap även om jag kände mig ganska bortkommen bland alla som kände alla men helt okej ändå.

väckt vid åtta på morgonen för att hinna frukost och ingen gröt, men massa färsk frukt och müsli och yoghurt och annat gott, jag tycker om hotellfrukostar. åka X2000 hem från Centralen och däckade totalt efter en halvtimme och sov tills det bara var en timme kvar hem. hemma joggade jag med bror i Bunketorp och sen bums iväg till kusiner på kalas och tonvis med god mat och bönsallader, myms!

hemma. skrivit. fyra dikter efter jagvetintehur lång tid med ingen skrivlust. satt på övergiven lekplats och skrev, det regnade och mitt hår var alldeles trassligt. jag satt på marken ett tag under en gatlykta, det luktade sådär nytvättat fräscht som det gör att stilla sommarregn. satt stilla och bara andades ett tag, sen kom jag på att blocket blir blött och går sönder och bläcket flyter ut av för mycket regn. inte helt nöjd och klar med skrivet, men känns bra. jag behöver en anteckningbok, jag vet precis vilken jag vill ha och ska skaffa den imorgon. imorgon börjar skolan och ny kurs. spännande.

jag har massa känslor i kroppen jag inte riktigt vet vart jag ska göra av. de pockar lite för mycket på uppmärksamheten för att kunna ignoreras enkelt

och nu ska jag sova.

Inga kommentarer: