lördag, maj 19, 2007

tvättmani.

20:20

istället för att säga "mamma, kan du tvätta min tröja/linne/byxor, jag behöver dem imorgon" så slänger man helt sonika in sin egen tvätt man vill tvätta plus all annan tvätt i samma kulör+temperaturklass i tvättmaskinen och får precis vad man vill tvättat och dessutom lite cred för att man hjälper till hemma. och om man dessutom tar på sig den urtråkiga sysslan att hänga tvätten/slänga in den i torktumlaren, då vet man även precis vart det där klädesplagget som man nödvändigtvis måste ha rent är någonstans. inte fjäsk, bara ren taktik. nu har jag torktumlat en färdig tvättomgång som låg ivägen, tvättat två tvättmaskiner, samt hängt upp eländet på tvättstrecket på balkongen/tvättstecket i tvättstugan. nu finns det ingen plats kvar att hänga kläder mer, min mamma är glad och jag har fått de saker jag vill ha tvättade tvättade. produktivt. yay. ^^

Inga kommentarer: