söndag, maj 13, 2007

storhetsvansinne.

21:37

iväg ut och springa med bror i hans ny skor. det gick bra och det gick undan, stela vader i början, men det gick över sen. stretchat ordentligt också, och efter det in i duschen. efter jag hade duschat virade jag lite handdukar omkring mig och gick in i mitt rum. helt plötsligt slår det mig - det ser ut som fa-an här inne - och jag får något slags ryck och börjar städa. viker ihop alla kläder, lägger in i gaberob, hänger in klänningar och byxor i klädkammare och slänger smutstvätt i tvättkorgen. fortsätter med skrivbordet, slänger massa papper som jag inte vet varför jag sparar på, lägger saker och ting på sin rätta plats, ut i badrummet med ganska mycket och sedan ta itu med högarna med papper&skolsaker som ligger på golvet. till slut ner i köket och slänger högvis med papper i papperåtervinningen, samt lägger tillbaka saker som ska vara i köket. bär upp dammsugaren, upp med saker på sängen och så dammsuger jag. när jag är klar och placerat ut allting på golvet där det ska vara igen får jag totalt storhetsvansinne och tycker att det är väl lika bra att vädra sängkläderna och bädda rent när jag ändå är igång? så ja. nu har jag ett nystädat, dammsuget och renbäddat rum. jag har ställt fönstret på vid gavel och släpper in härligt frisk försommarkvällsluft. mjum. :)

ja-aa. nu har jag varit duktig och produktiv idag också. sprungit två gånger, shoppat i Kållered, lagat mat och städat. bra dag. fri dag. lugn dag. nu ska jag ner och göra kvällmat till mig för att jag har varit så duktig. gissa tre gånger? gröt. ;)

1 kommentar:

Thilda: sa...

Bara så du vet så är det nya rön i stretchbranchen. Man ska stretcha efter uppvärmningen eller dagen efter man tränat. Bättre för musklerna och ger bättre resultat :) kram