tisdag, maj 15, 2007

now it's me and you.

15:24

mycket trevligare att vara hos Mikkis och plugga än i skolan. vi skulle göra en 4-sidors-powerpoint till ett seminarie, jag kom dit vid tio och gick hemåt vid tjugo i två. nu kan man ju tycka att vi inte är särskilt effektiva med våran tid, men till vårat försvar ska sägas att det inte är så himla lätt att läsa och sammanfatta runt 6-7 vetenskapliga artiklar skrivna på ytterst krånglig och avancerad engelska, och... ja. det är väl det. :P och dessutom pratar vi om massa andra viktiga saker också. mat. och kläder. och frisyrer. och hur mycket vi avskyr artiklarna vi läser. och sånt.

^^

på väg hem till Mikkis passade jag på att läsa en av alla hundra miljoner gratistidningar som ligger och dräller överallt, PunktSE fick jag tag i denhär gången. på tisdagar skriver Carolina Gynning krönikan där, och med något maschokistiskt bakomliggande motiv så läser jag den alltid. jag tycker hon skriver lika värdelöst dåligt varje gång. inte en gång har krönikan handlat om något roligt eller intressant eller ens lite vettigt, utan bara om henne. och dessutom skriver hon dåligt. bleeh. >.< för att fortsätta mitt gnäll så satt jag på innersta sätet på spårvagnen, så när jag skulle av log jag vänligt mot killen som satt bredvid mig, sa "Ursäkta mig?" och började resa mig. han mötte inte ens min blick utan hävde sig bara besvärat upp och släppte förbi mig. när jag kommit förbi log jag igen och sa "Tack!" han stirrade surt ut genom rutan. men? jag tycker faktiskt man kan vara trevlig. ett leende och ett "varsågod" är inte så himla jobbigt och väldigt uppskattat. dumma pojk. (jag känner mig som en 65-åring tant som klagar på ungdomen idag. geez. ^^)

jag ringde Gabs förut och pratade bort en stund. braa. :D nu ska jag byta om till träningskläder, äta något och sen bege mig till Kungsbacka. whey, löpträning. :P

Inga kommentarer: