fredag, maj 18, 2007

det blir visst inte som man tror.

16:39

min dag spenderades betydligt annorlunda än jag trodde jag skulle göra. jag åkte hem och kramade släkt och familj och bakade de obligatotiska kokosrutorna som jag skulle baka till Aranäs Open. under sessionen i köket så framkommer det att en av mina kusiner behöver åka komma till vårdcentral, och eftersom Lindome aldrig har några tiden förrän inom typ två månader (inte ens om man ringer jourtiden precis på minuten när den öppnat, tro mig, jag har prövat...) så blev det bestämt att hon skulle till Kungsbacka Närakut. jag bestämde mig för att följa med, för imorse så började jag få känning om öroninflammation och det är inget jag vill ska blomma ut. (jag har haft så mycket öroninflammationer att jag skulle kunna ställa den diagnosen själv. jaha, öm runt och i hörselgången? hörselgångsinflammation, behandlas med terracortril med polymixid B, 4 droppar 2-3 ggr dagligen. check.)

så, jag har med andra ord spenderat en massa tid i Kungsbacka, cirkus tre timmar. jag har hörselgångsinflammation i höger öra, suprise suprise och behandlas med terracortril med polymixid B, enligt ovan angiven dosering. nåja. både kusin och jag har fått hjälp och det är ju bra i alla fall. strax ska jag iväg med annan kusin och funk:a. Basic pass, det ska nog gå bra. det kommer i alla fall bli roligt. :)

Inga kommentarer: