fredag, maj 25, 2007

and a little bit more as we come alive again.

22:09

jag är innerligt trött på att vara halvdöv. jag blir bara trött i huvudet och mår dåligt av att inte kunna lokalisera vart alla ljud kommer ifrån. men ikväll är sista kvällen som jag ska använda de där dropparna, och sen borde min hörsel långsamt återgå till det normala. hoppas jag i alla fall. nackdelen med att saker och ting låter väldigt dämpade är att jag hör andra ljud väldigt bra, som mitt tinnitus. ett ännu mer evigt tjutande än vanligt i öronen hela veckan. så man bli tokig för mindre. jag har tuggat alldeles för mycket på mitt pekfinger idag, nere vid nagelbandet, så det är helt trasigt och svider och jag kan inte låta bli att pilla på det. vilket jag borde.

jag har tränat, vi spelade lite fredagsturnering och jag gjorde mål. det är i och för sig inte så anmärkningsvärt, om det inte var för att jag fick spela mitt-9:a idag. jag förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till, men är glad ändå. men jag vill inte spela där mer. jag är så nöjd med att vara inknökad mellan massa människor och knuffas där. hålla mig några meter utanför frikast - njae, jag är inte van vid så mycket valmöjligheter. :P

hmm, jag har ingenting att göra på kvällarna numera. det är ganska skönt å ena sidan, för då får jag sova när jag vill. å andra sidan känner jag mig ganska tråkig. å en sida till så spela roll egentligen. jag tycker om att gå igenom veckorna utsövd och kunna vakna klockan sju utan att hela kroppen skriker i protest och vill ligga kvar i sängen.

ikväll har jag som nämnt tränat, sen var jag gravt trött av allt spring och alla ljud och tog mig hem och fick pastasallad med lax, gurka och wasabi i. det var mums och så såg vi på "Offside". den var inte riktigt alls som jag trodde, men faktiskt bra. jag ska nog gå och lägga mig strax. funderar på att läsa en bok som mamma lånat hem till mig för ett ganska länge tag sen och den har bara legat på nattduksbordet och samlat damm. "Om jag inte hade sett honom" heter den, och jag har inte velat läsa någon bok om kärlek, men nu så. så kanske jag vill det. det visar sig såfort jag öppnat pärmarna.

Inga kommentarer: