söndag, april 29, 2007

Shake that ass girl!

23:14

jag är sådär skönt trött i kroppen. vart iväg och dansat ragga och jag har knappt ens ord för att beskriva de passen. det är en helt annan form av träning, känns inte ens som träning, jag gör det bara för att det är så underbart roligt. ragga är en grymt kroppsmedveten dans skulle jag vilja säga, främst använder man bålen, höfterna, rumpan. det är en härlig blandning mellan sensulitet och sexighet, utan att för den skull bli porrigt. jordnära, med kroppen nära golvet. det är en kvinnlig dans, det gäller att använda sig av höfterna och rumpan och inte skämmas för att skaka på det man har. yvigt, här gäller det att ta ut rörelserna ordentligt och man tillåts vara stor. inget ballerinaprecist här. den är så fri. så känner jag mig när jag dansar ragga, fri. helt slut när passet var över, svetten rann i strida stömmar, men oh, så bra jag mådde. mår. fastnade i trappan efteråt och pratade med Sanna och Lollo. wha, värt att längta efter nästan en hel vecka.

kvällen har annars ägnats åt att försöka planera lite inför helgen och SM-handbollen och jag har letat efter nya grötrecept på Internet. jag vet, jag är helt skadad. :)

Inga kommentarer: