tisdag, april 03, 2007

momental.

" "Jag var full" betyder egentligen "Jag släppte alla hämmningar och gjorde det jag egentligen ville och om du provocerar mig så gör jag det igen.""

Det läste jag i en Nemi-tidning idag. Jag tycker om det. det är tänkvärt. så mycket man inte säger för att det sårar. så mycket man inte vågar säga för att man är rädd och inte vågar och tror för mycket. missuppfattningar är ett sjujäkla elände.

jag tänker mycket, på de förhållanden jag har som är något mer än bara vanliga relationer. som jag tycker är mer än vanliga reltioner. som jag funderar över för att jag undrar. inte som med med Bus eller Jullan. de är så självklara, jag är så självklar i deras närhet. men andra, som jag inte har lust att nämna vid namn i skrift här&nu. och jag tänker på oskar ibland. han ska också springa Göteborgvarvet i år, precis som jag. och han är fortfarade arg på mig. vad gör jag om vi ses? ignorerar? vad gör han i så fall? miljoner scenarion utspelas i huvudet. jobbigt. jag stänger av efter en stund.

kärleken som sådan att få mig att sväva på rosa moln finns inte nu. jag lever och mår bra och är glad. jag tränar och träffar vänner och går i skolan, lagar mat och äter som jag vill och mår bra av. trivs för det mesta. bara det där kelsuget som gör sig påmint ibland. mysigt att mysa med någon, bara för det fysiska. men det löser sig väl också. om inte annat går det över. trött på kärlek. har inte tid känns det som, känner mig ofri och bunden bara jag tänker på det. ringa varje dag, längta hela tiden... njae tack alltså. inte nu, inte just nu. jag längtar efter den kärleken från och till, men det är mest att jag vill längta efter den, inte ha den.

idag har jag pluggat, styrketränat och gått på spinning. bakat och lagat mat. kramat kusin som jag inte får åka skidor med senare i veckan för att han ska vara hemma. lite trist. jag hittar inte mammas braiga pincett och drar ideligen med fingrarna över mina onopprade ögonbryn. irriterar mig så smått. håret rakt och nytvättat, bara t-shirt och mjukisbyxor på sig. orka anstränga sig alls. jag har fört kostdagbok i en vecka nu. skoj.

länge sen jag skrev bara rakt ur huvudet.

Inga kommentarer: