måndag, april 02, 2007

Knäppdag.

20:52

Jag fick snällt avstå från min löptur idag, för min höft fick för sig att bråka massa och det gör ont vid varje steg och då är det ingen bra idé att springa. Nej. Jag cyklade till Anneberg och tillbaka istället. Alltid något. Motvind hela vägen dit och hela vägen hem. Hur funkar det?!

Träffat Bus idag också. Kramats, druckit te, masserat hennes stackars axlar och pratat massa. Och gått och tittat på en död katt. Just katten har förstört mycket av min dag. Mamma &jag är kattvakt nämligen, åt våra kusiners katt. Imorse under min promenad hittade jag en katt vid vägrenen som upppenbarligen var väldigt död och väldigt lik den vi tog hand om, olyckligtvis. Berättade för mamma, som ringde och berättade för pappa när hon kom hem. Pappa berättade för kusiner, och det blev världens kalabalik och kaos och folk grät och inget bra. 25 minuter senare mjauar det på vår gräsmatta och tror ni inte kattfan trots allt lever och inte alls är död?! En annan död, grå katt utan halsband som ligger vid vägen uppenbarligen. Alltså - det är ju bra att han inte är död. Men lagom pinsamt att ringa och säga "Nej, förresten..." :P

Nu ska jag se på "Cityakuten" och sen sova.

Inga kommentarer: