söndag, mars 18, 2007

My God I'm bound for the moonshine fever.

11:59

Jag har abnormt ont i axlarna efter träningspasset pappa i fredags, fortfarande. Det hinner knappast gå över tills imorgon, och då ska jag dessutom bättra på den lite. Självplågeri är skoj har jag hört. ^^

Igår var jag ytterst välplanerad. Gick upp vid tjugo över åtta, upp till affären och handla chokald och muffinsformar. Hemma igen gjorde jag dubbelsats chokladmuffiner och när plåtarna var i ugnen åt jag frukost. När muffinerna var klara, runt tiotiden, började jag plocka fram och packa iordning de saker jag skulle ha med mig sen när vi åkte till Emil. Dessutom väckte jag bror och bredde ett par mackor till honom. (vilken service killen har. :P) När klockan var kvart över elva var bror uppe, vaken, duschad, äten och påklädd och jag likså, plus färdigpackad. Vi tog oss med tåget in till göteborg, där bror med mig som kombinerad smakråd/pås-och-jackhållare inhandlade ett stycket jeans (damn, de är så snygga!), två stycket t-shirt och ett stycket långärmad tröja och nästan en jacka. Nöjda och glada vandrade vi mot stationen igen, men innan vi kom dit bjöd bror mig på vårens första mjukglass. Jag sken ikapp emd solen, med glass runt hela munnen. ^^

Hemma igen bytte jag kläder till de jag planerat att ha under kvällen och hela familjen packade in sig i bilen och åkte till Emil. Det går för lång tid mellan gångerna vi ses. Bjöds på mat och vi pratade och skrattade fram till klockan kvart i sju då jag blev skjutsad in till stan av mamma. Hittade hem till Anna där vi gjorde oss iordning och tog närmsta spårvagn till Mikkis. Julia kom ganska snart efetr och jag gick ner för att möta henne, fick syn på henne en bit upp på gatan och sen sprang vi som tokiga rakt in i varandras famnar och kramades och pep som om vi inte setts på flera år. (det känns ju så ibland.) Efter en massa tid tog vi oss ut, och väl ute delade vi på oss och Julia, Anna&jag gick till Gamleport och dansade. Vi var snyggast och ägde allt och alla. Like wow. Hur skoj som helst. :D

Jag vaknade ensam i Annas lägenhet imorse som jag fått låna, hon är en pärla. Tog en timme på mig att duscha lite, plocka ihop mina grejer och sen hem med kvart över tio tåget. Inte mycket planerat idag. Raggah ikväll. Kanske kika på lillebrorsmatch också. Får se. Lite småseg i kroppen, men man mår som man förtjänar. ^^

Inga kommentarer: