söndag, mars 18, 2007

Me vuelvo loco.

22:24

Det visade sig att lillebrorsmatch hanns med idag. Det är inte bra för mitt blodtryck att gå på handboll dock. Jag hetsar upp mig alldeles för mycket och skriker och svär och ja. Bredvid mig sitter mamma och hjyssar på mig, när det inte är hon som skriker fula ord istället. Då hjyssar jag tillbaka. ^^

Jag somnade i bilen hem och småslumrade tills vi svängde in på pakeringen. Hemma åt jag mat och bytte kläder, innan jag hoppade på tåget och tog mig in till Fysiken för att dansa ragga. Kom i god tid och hann med att stå och småprata med Sanna innan jag gick och satte mig i kön som redan hade bildats i trappan, en kvart innan passet börjar. Poppis eller vad? :) Väl inne i salen såg jag till att säkra en plats nära spegeln och sen satte Sanna på musiken och passet drog igång. Det sved massa i benen efter en halvtimme, men såna saker går ganska enkelt att förtränga under Sannas danspass. :) Musiken, det rytmiska pulserandet ända in under huden och den härligt fria känslan av att röra hela kroppen.. jag mår så sjukt bra efter de passen. Sista omgångarna vi körde kommenderade Sanna "Alla med långt hår - släpp ut håret!" och fast mitt hår var genomblött av svett släppte jag ut det ändå och dansade för allt jag var värd de sista minutrarna. Hallelujamoment. :)

Ingen brådska efteråt, duschade och klädde på mig, sist svepte jag in mig i Lindas stora härliga kofta som är underbart kaffeljusbrun och luktar trygghet. Tog massa tid att ta sig hem med buss&tåg på söndagskvällen, men det gjorde inte så mycket. Ska sova alldeles strax. Försökt att hitta lite musik från raggapasset, men misslyckats fatalt. Får fråga Sanna på tisdag.

Jag börjar hoppas, vill inte hoppas alls och tar ut allt i förskott. Bara för säkerhets skull. Sucks. Äh. Det ordnar sig väl.

Inga kommentarer: