onsdag, mars 14, 2007

And it's true that I'm in for a punch and a blast.

10:47

Jag har fortfarande inte kommit i några vettiga kläder, sitter i morgonrock. Förvirrad dröm imorse om att jag sovit tills klockan 13:08, men när jag faktiskt vaknade på riktigt och kikade på mobilen var klockan bara 08:18 och ingen panik alls. Jag gick upp, slängde på mig lite kläde roch ut på morgonpromenad i det fina vårvädret. Jag önskar jag hade tid till det oftare, det får mig att må bra. Hemma igen åt jag frukost och bestämde mig för att pyssla om mig lite, så jag duschade i vad som för mig föreföll vara en evighet (jag är ganska lättillfredställd när det gäller duschningstid. 15-20 minuter, max, och då ska jag ha nåt att göra också, typ inpackning eller så.) och sedan kladdade jag på mig en ansiktsmask. Ägnade lite tid åt mina fossingar som blir sorgligt försummande i vanliga fall och har smort in händerna massa gånger nu, så de inte ska vara lika torra som de brukar. Ringde till "Pomelina" och beställde tid tills på tisdag och det är en fransk kvinna som verkligen pratar med fransk brytning och hon uttalar inga 'h', så det blir "'Ollywood" när hon säger "Hollywood" och hon lät jättetrevlig och tokmysigt och jag ser fram emot att gå dit. :)

Kläderna jag hade på mig på promenaden imorse ligger i en sorglig, övergiven liten hög till vänster om mig och ser anklagande ut. Jag ska gå ner med den och samtidigt slänga in Mikkis vita linnen i tvättmaskinen. Sen ska jag kika på vad jag ska äta till lunch och om en timme är jag på väg till skolan.

Inga kommentarer: