onsdag, mars 14, 2007

Spirande.

19:45

Jag är helt fullständigt slut i hela kroppen. Tränade med bror, sen hem och mat och duscha. Skruvade på varmtvarmt vatten och stod lutad orkeslös mot väggen och bara stod och lät vattnet rinna ett tag innan jag kom för mig att duscha på riktigt. Nu är jag ren och luktar gott, med utsläppt blött hår. Krupit i mina mysbyxor, raggsockar och en av pappas enorma tröjor som är fleecefodrad och luktar pappatryggt. Allting går lite långsammare än vanligt, blinkar långsamt, andas långsamt. Gud, så trött jag är. Fysiskt utmattad. Det är skönt, det var ett tag sen jag var slut på det här sättet.

Idag har varit strålande skolsken och en lektion som gick på ett kick. Promenad till farmor&farfar, väntade tills bror slutade och sen till Fysiken där vi tränade. Och hem. När jag gick till farmor&farfar blommade krokusen precis vid kanalen och jag kunde inte motstå att plocka en lysande gul krokus och sätta i håret. Kände mig vårfin.

Ikväll är titta på TV med mamma och dricka té. Och somna utmattad och nöjd med dagen.

Inga kommentarer: