söndag, februari 04, 2007

You said you needed time and you had time.

12:13

Lillebror är snäll och lånade ut datorn, och sen upptäckte han att hans dator hade blivit på bra humör igen och behagade ha Internet fungerande, så nu sitter jag här med lite mer tid här än jag trodde jag skulle få. :) Imorse vaknade jag av att klockan pep och sen ställde jag fram den en halvtimme och sov lite mer - jag var trött. När jag vaknade av ett nytt pipande stängde jag av den och låg och mornade mig i lite minuter samtidigt som jag försökte planera dagen lite. bestämde mig för att äta frukost och sen gå på promenad, men när jag hade kommit upp ur sängen och klätt på mig så hade jag ombestämt mig för att gå på promenad först och sen frukost. Så jag gick upp och hämtade mitt färdbevis, frågade mamma om hon ville följa med (det ville hon inte), snörde på mig skorna och gick. Sen gick jag till Anneberg, med öronen fulla av bra musik (min mp3. <3) och nynnade glatt mer eller mindre hela vägen. Det var sol först, men den försvann efter bara en kvart. Det blåste ganska kallt, men jag hade polotröja, T-shirt och pappas otroligt fula, men mycket funktionabla vindjacka, så jag frös inte alls. Lite om hakan ett tag bara. Kom fram till Anneberg kvart över elva, åkte hem med tåget som kom nitton över och så hem, käka frukost.

Nu är nu och jag har tvättat av mig, ska göra en kopp kaffe och plugga, men funderar på om jag ska upp till affären och köpa bakpulver innan eller efter jag pluggar. Jag har en köttfärsröra i frysen som jag tänkte baka in i lite muffins - det skulle vara praktiskt och förhoppningsvis gott. :) Halv tre ska jag vara äten och färdigpackad för att sätta mg på tåget och åak till Kungsbacka och spela match. Det ska bli roligt, truly. :)

Inga kommentarer: