lördag, februari 03, 2007

Ofattbart det som känns här, i en himmel utan slut.

14:53

Här är det engagerat kan jag lova. Jag och Bustrollet har traskat 7,5:an runt i Bunketorp och pratat ditt och datt och vi mår bra bägge två - det glädjer mig. Jag kan se mig själv i henne för ett år sen, när jag gick i trean och upptäckte att jag blommade, allting blommade och gick mycket lättare än förut. Det är härligt. Trean var en härlig tid. Nu är också en härlig tid. Jag tycker om mitt "nu".

Solen skiner i bärsta vårstil, och jag har sovit ganska oroligt under natten, vaknat från och till och tänkt förvirrade, halvvakna och mycket sömniga tankar (en av dem var att jag skulle stiga upp och överraska min familj med nybakta scones. Det verkade vara en jättebra idé tills jag kom på att vi inte hade något bakpulver. Då somnade jag igen.) Drömde en knäpp dröm, som de flesta drömmar jag drömmer, men den var lyckligtvis inte obehaglig, bara tokig. Fem i nio steg jag upp och gjorde mig frukost och åt i det nedsläckta köket, med tända stearinljus på bordet. Det var mysigt och lugnt och en bra start på lördagen. Sen gick jag och konervserade med mina föräldrar, brostade tänderna innan jag tog tag i en av idéerna jag fått under en av de förvirrade och sömniga sessioner då jag vaknat mitt i natten - jag började städa mitt rum.

Det behöves dessvärre ganska mycket. Inte så att det är vrålstökigt och jag måste ägna en timme åt att plocka upp saker så att mitt golv ska synas, absolut inte så. Det är bara det att.. ja.. jag tycker det är så tråkigt att dammsuga, så.. såå.. jag gör det inte så ofta. Vilket innebär att den delen av mitt golv som syns oftast är befolkat av ganska stora dammråttor. Ehum. Ja. Men nu har jag i alla fall dammsugit och haft ut sängkläderna på vädring. Jag ska bädda med rent, fint lakan också. :) Städningen har underlättats av att jag har haft på Disneymusik på hög volym och skuttat omkring, mimat och allmänt fjantat mig under tiden. Skoj. ^^

Sen ska jag ta en dusch och kanske smita iväg upp till affären och lägga på ett brev. En kopp thé skulle vara gott också. Och choklad. Jag har choklad kvar från förra lördagen. Och jag har faktiskt träningsvärk efter bollstudsandet igår. Vem hade kunnat tro det? ^^

Inga kommentarer: