söndag, februari 04, 2007

Can't hear nothing 'cause I got my head up in the clouds.

21:28

Jag är duschad, färdigmatchspelad (och jag håller precis på att glömma bort hur inte-bra jag spelade, så stör mig inte i den tankegången, tack. :P), vi vann med 30-3 för övrigt och ätit söndagsmiddag med familjen, alla samlade och hemma för en gångs skull. Sen gjorde jag muffiner på muffinklet och en köttfärsröra - jag har ingen aning om de blev bra, för jag är mätt och orkade inte smaka. Jag bara lät de svalna lite och la in dem i frysen. Jag får testa dem en annan gång. :)

Samlat ihop de saker jag ska packa ner till skolan imorgon, inklusive träningskläder. Lagt en stoor lapp på köksbordet där det står: "TA UT KYCKLING + HALLON & JORDGUBBAR", för annars glömmer jag det imorgon bitti och jag har noll lust att stå och tina frysta kycklingfiléer i panik imorgon. Alltså - lappar är bra. :)

Jag har bestämt att bror och jag ska ut och springa imorgon kväll. Han såg måttligt förtjust ut när jag meddelade honom det vid middagens början (rättare sagt såg han ytterst lidande ut och förmodligen med rätta, för hans kondition är i princip obefintlig.^^) men han gick med på det nästan på en gång. Wow liksom. Jag trodde jag skulle få hota med otrevliga saker innan han gick med på det.

Jag fick brev från Bonniers förlag igår. De har fått mitt manuskript och ska läsa det och återkomma om 1-3 månader. Pirr i magen. Hoppas, hoppas innerligen att de tycker det är bra.

Pappas strykeprogram som jag ska få börja med passar nog bäst för två, sa han. Det fick mig mer eller mindre förtvivlad, för jag har fått köra ett grundläggande strykeprogram för att jag inte varit van vid regelrätt gymträning i nio månader (skulle egentligen kört ett år) innan han i förra veckan sa att: "Nu kan vi nog pröva på det riktiga programmet." Och att sen behöva vänta på att min bror ska träna upp sig, i minst nio månader så att jag har någon att köra med.. nooooo! Då bidde jag lite lessen ett tag. Men pappa hade en idé - han ska leka trollkarl imorgon och prata med lite folk och så kanske det ordnar sig. Kanske. Jag hoppas det.

Trött. Ska borsta tänder, plocka ut linser och krypa i säng. Natti.

1 kommentar:

Laura sa...

Vilken trevlig blogg du har! Ett styrkeprogram som kan göra en stark?! I would need that! Och Bonnier, vad nyfiken jag blev, skriver du mycket?