tisdag, februari 06, 2007

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly.

23:00

Jag sitter faktiskt i sängen och skriver dator. Min dator tar ungefär hundra år på sig att starta, så jag frågade snällt pappa om jag fick låna hans bärbara, och visst fick jag det. Efter lite krångel med nätverkskort och dylik sitter jag här. Nyduschad faktiskt. Nu är det nog ett ganska relativt begrepp just ikväll, för tisdagar och torsdagskväll är väldigt trötta kvällar. Det brukar sluta med att jag inte duschar alls, utan bara går och lägger mig istället. Duschen ikväll bestod mest av snabb avduschning och en vag tanke om att: "Jag duschar ordentligt imorgon bitti." Palla blöta ner sig och grejer om man snart ska gå och lägga sig. Blöt kudde och nejtack. Jaja. Jag luktar inte svett länge i alla fall.

Dagens träning hade gått mycket bättre om mina ben hade varit pigga (dvs. inte söndetränade sen igår) och om jag hade kunnat passa ordentligt. Och inte bara få lägen på linjen, utan fånga bollen också. Jag hade ordnat värsta lyxen efterträningen (skjuts hem med pappa) och efter lite diskussion med honom kom vi fram till vad som var fel. Bra med pappa. Jag visste vad som var fel och han visste hur man rättade till det. Han vet saker. :)

Dagens avsnitt i "Grey's anatomy" var rent bedrövligt och jag läckte som en sil. Säsongsavslutning till på köpet. "Jävla skitprogram!" muttrade jag surt efter eftertexterna och mamma, som också suttit och snyftat ikapp, skrattade åt mig.

Elin var nere på träningen idag. Det var roligt, länge sen man såg henne. Match mellan Önnered och Sävehof på nästa tisdag också - innebär att jag måste skippa min träning för att kolla på den, men det är det värt. Heja på Sävehof och heja på Elin. Visst funkar det. ^^

Fortfarande konfunderad över det där Lina sa i torsdags (för mer info, så står det i någon av gårdagens bloggar). Jag menar, kan det verkligen funka så? På riktigt? Det.. stämmer bara inte riktigt med hela min världsbild. Men eftersom ingenting verkar stämma på kärleksfronten överhuvudtaget nu, så skulle det ju faktiskt kunna vara både rätt och riktigt. Äh, jag vet inte. Jag får fundera vidare tills jag kommer fram till något vettigt.

Jag har ett grymt dilemma gällande en handbollscup som jag ev. ska/inte ska på. Jag hade behövt någon som kan hjälpa mig att stolpa upp för- och nackdelar så jag kan se det klart, men familjen är jättepartisk och det är handbollskompisarna med. Och jag behöver på nåt sätt ändå någon som kan relatera till mitt problem och samtidigt vara opartísk. Hilfe alltså.

Nej, nu ska jag sova.

Inga kommentarer: