onsdag, februari 07, 2007

I evigheten mellan en kopp kaffe och nästa.

08:43

Ganska stillsam morgon. En halvtimmes länge sova än vanligt och jag ligger fem minuter för länge i sängen för att kroppen är trött och huvudet mest har lust att lägga sig ner igen. Frukost nere i ett upplyst, tomt kök, och trycker den av micron uppvärmda kaffekoppen mot läpparna, bränner mig lite på handflatorna, men jag tycker om värmen, håller kvar ändå. Vägrar låta triglycerider och protein förstöra min frukost, leker med tanken på nästa veckan träning, ska jag springa till Kungsbacka på måndag kanske? och bestämmer mig att jag vill ha klänning och mina nya fina skor idag. Kommer på att jag kan byta om innan jag går från skolan, så spelar det ingen roll om jag börjar svettas på väg hem till farmor. Ja. Morgontankar, i ett huller om buller som vanlig.

Det här blir nog en bra dag.

Inga kommentarer: