måndag, februari 05, 2007

Jag undrar så vart han har gömt det där förut.

20:36

Skoldag med proteinseminarie och det gick ganska bra - Mikki och och jag konstaterade ganska snabbt att vi inte äter som femåringar och lyckades sedan räkna ut proteinpoäng på hennes middag och jag tror vi gjorde vrålfel, men vi gjorde den i alla fall, så jag skiter i om det blev rätt eller fel. Sen lunch och efter den satt vi och pluggade och renskrev och pratade GLUT:ar och aminosyrapool och ketonkroppar och gud vet allt. Jag tror jag lär mig, jag hoppas det i alla fall. det fastnar lite saker i alla fall. Fett - 37 kJ. Alkohol - 29 kJ. Kolhydrater&protein - 17 kJ. Kostfibrer räknas egentligen inte, men ger 8 kJ. Vill man räkna om det till kcal delar man det med 4,181. Och så en massa mer. Phew.

Vid tretiden bröt vi upp och Mikki och jag smet oss iväg till Fysiken och tränade - nu har jag slut på provträningskort och får köpa ett gymkort på riktigt tills nästa gång, vilket nog blir torsdag. Klockan ca halv fem befann jag mig på stationen, åkte hem, duschade i en hast och började laga mat. Några minuter över fem hittade min middagsgäst hem till mig och mitt matlagande ackompanjerades av gitarrspel - mycket trevligt.

Förra torsdagen innan handbollen sprang jag uppvärmningsrundan med Lina & Emma och jag sa någonting och Lina frågade: "Är du och X ihop nu?" och jag försäkrade att nej, det var vi inte, och det skulle nog underlätta om jag ens var kär i pojken först, men Linda tyckte att kär behöver man väl inte vara från början, det kan väl komma sen? Och jag förstår hur hon menar och tänker - passar man bra ihop, trivs med varandra osv. så kanske man inte behöver vara kär i början, det kanske kommer sen? Men samtidigt är jag en obotlig romantisk fjant, jag vill bli himlastormande förälskad. Men jag vet inte. Jag försöker hålla mina tankar borta från kärlek nu för tiden, orkar inte riktigt. Jag umgås med människor jag älskar och tycker om, där jag tycker om mig själv i deras sällskap. That's enough for now.

Inga kommentarer: